Kategori: ,
Yazar Merve Akay 4 yorum

Özür Ederim, Teşekkür Dilerim














Hafif şiir, ağır iyi niyet içeren bir yazı okumak üzeresiniz. Hazırsanız lütfen arkanıza yaslanın ve satırları taramaya başlasın gözleriniz. Fikirlerime ortak olmanızdır tek dileğim. J

Özür Dilemek Bir Özür Değildir

Eve dönerken ileri geri gidiyorum kimi zaman. Bugün de öyle bir gün. Başımı yukarı kaldırıyorum birden. Gökyüzünü izlemeye başlıyorum. Gökyüzünün yaralandığını fark ediyorum. Benim de içimin derinliklerinde bir yer acıyor. Kırdığım insanlar geliyor aklıma. Onlar da gökyüzü gibi yaralanmıştır değil mi? Teşekkür ederim, gökyüzü. Bana kırdığım insanların yarasını hatırlattığın için. Özür dilerim, benim yüzümden gökyüzü olanlar. Zaman zaman yağmur dökenler gözlerinden.

İçinizden Biri Ne Der? 

Yukarıda bir insan var ki, kendi dünyasında çelişkilere boğulmuş. Biliniz ki huzur bulamayan insan çevresine de huzur veremez. İyi insanlar tanıyın ömrünüzde.

Kırmayın, kırılmayın. İki kulağımız bir ağzımız varsa iki dinleyip, bir söyleyelim diyedir. Her zaman gülümseyin ve hep daha fazla sevgiyle yaşayın.

Özür dilemek basittir aslında. Tıpkı kalp kırmak gibi. Ancak ikisinin arasındaki enerji çok farklıdır. Birisi fetheder, birisi zulmeder. 

Özrün erdemini bilenlerin size hediyesidir, teşekkür. Bundandır ki özür dilemekten korkmayın.
















Teşekkür Dilenmez, Edilir.

Camdan dışarı bakıyorum, güneş batarken. Düşüncelere dalıyorum. Bunca zaman çok mutluydum. Geriye dönüp baktığımda sadece değerli anılarımın durduğunu görüyorum. En büyük pay ailemin, diyorum içimden. Onlar olmasa yaşadığım zorlukları, verdiğim mücadelenin güçlüğünü nasıl atlatırdım?  

Fark ediyorum ki minnetimden haberleri yok, onların. Koşa koşa gidip teşekkür ediyorum aileme. Bana böyle anıları hediye ettikleri için...

Kalbimin bencilliğinden söyleyemediklerimi söylüyorum yüzlerine. 

İçinizden Biri Ne Der? 

Zaman zaman ben’li cümleleri çok kullanmaya başlarız. İşte böyle anlarda bencillik, kalbimizi işgal etmeye başlar. Terazinin bir kefesinde kalbimizden gelen iyi niyet,minnet  cümleleri, diğer kefesinde de ben’lik duygusu durur.

Ben’lik ağır gelirse, eyvah! Çünkü benliğin olduğu yerde unuturuz teşekkürü, sabrı, şükrü… Mutlu olamamaya başlarız.

Ben’sizlik yolculuğuna çıkmak gibi radikal bir karar alabilirsek ne ala! Bu karar bencillikten bensizliğe uzanan bir yoldur. En büyük mücadele nefisle olan mücadeledir, çünkü. Ben’sizlik yolculuğunuza zeval gelmesin. Geride hep güzel anılar bırakarak yaşayın.

Teşekkürün erdemini görenlerin size hediyesidir tebessüm. Teşekkür etmekten korkmayın.




















Sona Yaklaşırken…

Özrün nostaljisi mutsuzluktur. Birilerinden özür dilemeniz gerekiyorsa bu geçmişte birilerinin mutsuzluğuna sebep olmanızdan ileri gelir. Özür dilemekten kaçmayın, aksine yüzleşin. Kendimizle yüzleşmenin gerekliliğini şurada anlatmıştım.  

Teşekkür mutluluk gerektirir. Teşekkür borcunuz varsa birilerine bu da çevrenizde sizin mutluluğunuz için çaba sarf eden güzel insanların olduğuna işarettir. Ne şanlısınız.

Dilimizden düşürmeyelim bu iki kelimeyi, olur mu? Özür dilemek, teşekkür etmek bir acizlik göstergesi değildir. 

Benden size bir özür var, bir de teşekkür. Alana selam olsun.

4 Yorum

Yorumlarınızı Bekliyorum