Kategori: , , , ,
Yazar Merve Akay 2 yorum

Bir Hobi Olarak : Güney Kore


Son yılların popüler ülkelerinden birisi haline geldi Güney Kore. Mimarisi, müziği, kültürü, dizileri, filmleri, insanlarının sıcak kanlı ve güler yüzlü oluşu diğer ülkelerin de dikkatini çekmiş durumda. Aynı zamanda Türkiye’yi çok seven bir ülke. 

2002 Dünya Kupası’nı hepimiz hatırlıyoruzdur herhalde. O maçta bayrağımızı sallayan pek çok Koreli görmüştük. Maç sonunda futbolcuların verdiği dostluk mesajı da hepimizin çok hoşuna gitmişti. Hadi bir hatırlayalım. 

Peki benim Güney Kore maceram nasıl, ne zaman başladı? 

Geçen yıl her yaz olduğu gibi staj yapıyordum. O zamanlar kaldığım odada kimseyi tanımamanın verdiği çekingenlik bir yana, bir de yaz sıcaklarında akşamları hiç vakit geçmiyordu. Kaldığım odada benimle ileride meslektaş olacak bir arkadaşım her gün kendi bilgisayarında bir şeyler izliyordu. Hem de büyük bir keyifle. Bunu ona bakarak çok net anlayabiliyordum. 

Bir gün dayanamadım ne izlediğini sordum. Kore dizisi izlediğini söyledi ve başladı dizileri, hayran olduğu aktörü/aktristi, en sevdiği K-POP grubunu anlatmaya. İnanabiliyor musunuz? Çok şaşırmıştım. Hatta içimden ne var ki bu kadar hayran olunacak, bile dediğimi hatırlıyorum. J




O zaman odada 4 kişi kalıyorduk. 2 tane arkadaşımın stajı bittiği için evlerine gittikleri günün akşamı odamıza 2 Koreli gelmez mi? Birinin adı ‘Hea Jung’, diğerininki ‘Soo Yun’.  Onlarla sohbet etmeye başlayınca (tabiki İngilizce J) fark ettim ki bu ülkenin insanları kibar, güler yüzlü ve cana yakın insanlarla doluydu. 

Aradan birkaç gün geçtikten sonra Hea Jung bana Korece bir isim vermek istediğini söyledi. Önce şaşırdım ve nedenini sordum. Koreliler samimi hissettikleri insanlara Korece isim veriyorlarmış. Bunu duyunca seve seve kabul ettim, çekik gözlü arkadaşımın teklifini. 



Senin adın ‘Mi Young’ olsun, dedi. Neden bu isim, diye sordum. İki nedeni olduğunu söyledi. Birincisi adımdan yola çıkarak 'M' ile başlayan bir isim vermek istemiş. İkinci nedeni, benim en sevdiğim neden, bu ismin Kore’de çok yaygın olduğunu ve anlamının ‘Ebedi Güzellik’ demek olduğunu söyledi. O kadar hoşuma gitti ki. 


Farkında olmadan Kore’ye bağlanıyordum.



Bu ismi hemen benimsedim. Çünkü iyi niyetle gelen her şeyi koşulsuz şartsız kabul ederiz. Bu da öyleydi. Hea Jung, bana iyi niyetiyle ve kalbinin güzelliği ile gelmişti. Günler ilerledikçe yavaş yavaş Korece kelimeler öğrenmeye başladım. Kulağa çok şirin gelen bir dil Korece. Şimdi halen devam ediyor öğrenme çabam. Çok fazla üstüne düşemediğim için bu kadar zaman geçti. Aslında zor bir dil değil. J

Bu olayın üzerinden tam bir yıl geçti. Ancak Kore kültürünü öğrenmeye, dizilerini izlemeye, müziklerini dinlemeye başlayınca anlayabildim o arkadaşımı. Bana Kore’yi anlatırken, yüzündeki o heyecanı hala hatırlıyorum. Ve şimdi bende Kore'yi anlatırken aynı heyecana sahibim.

İşte Güney Kore ile maceram böyle başladı. Heyecanlı bir arkadaşımın uyandırdığı merak, kıtalar arası mesafeye rağmen güzel kalbiyle gelen Hea Jung... İkisi sayesinde Güney Kore bende derin etkiler bıraktı. 

Kore'yi seviyorum, Kore'yi seven güzel insanları seviyorum.


KORE DİZİLERİ 


K-POP


İlerleyen yazılarımda Kore’nin kültürü, mimarisi, dizileri ve dünyaca dinlenen K-POP müziklerini anlatıyor olacağım. Takipte kalınız. J

안녕히 계세요 - Hoşçakalın









2 Yorum

Yorumlarınızı Bekliyorum